Kerna Kasih Kita...

Kerna Kasih Kita...

Saturday, February 25, 2012

Ummi pun Dapat Present Jugak

Pada suatu petang hari tu Abah balik dari ofis, katanya masa dia singgah kat Market Place untuk beli barang2 dapur, dia ada belikan sesuatu untuk Ummi.

Happy sungguh Ummi apabila dengar Abah kamu belikan sesuatu untuk Ummi (sapa tak happy dapat present wei…!?).

Abah singgah kat book store dan belikan buku kat Ummi. Ummi memang happy kalau orang bagi present, bertambah tambah tambah happy kalau orang bagi buku as a present. Sebab tu Ummi rasa happy, tenang & release tension tiap kali dapat pegi ke book store

Tapi bila tengok present ni Ummi "terkelu" sekejap, tak tau nak bagi respond yang bagaimana…alahai buku memasak…kalau buku lain memang la Ummi happy sangat2…tapi kalau buku memasak ni, seram sejuk jugak Ummi di buatnya…

Tebalnya buku ni, sampai pages 240. Jom kita tengok kat dalam buku ni…macam buku sejarah rasanya…panjang benar steps yang kena buat tu…rajin kah Ummi nak “menelaahnya” nanti…!?









Anyway, thank you Sayang. Buku ni memang comel, siap ada gambar colourful & hard cover lagi. Nanti next time bagi present lagi ya.

Kalau tak dapat buat semua resipi dalam buku ni, buat separuh pun jadi lah ya”, kata2 Abah kamu masih terngiang2 lagi kat telinga Ummi ni.

Anak2 Ummi, moga impian Abah kamu nak merasa resipi yang “agak mencabar” hasil air tangan Ummi tercapai (mencabar tu sebab ada steps yang Ummi sendiri pun tak faham & ada bahan2 yang Ummi tak tau apakah bendanya tu…). Moga Ummi dapat berikan yang terbaik buat kamu & Abah nanti.

Buat renungan kita bersama; “Jika kita melakukan sesuatu dengan keikhlasan, nescaya ganjaran yang kita terima juga setanding dengan apa yang kita usahakan” dan “Jangan abaikan permintaan orang, kalau tidak mahu permintaan kita diabaikan orang

No comments:

Post a Comment