Kerna Kasih Kita...

Kerna Kasih Kita...

Wednesday, August 22, 2012

Apakah Maknanya Ini…!?

Anak-anak Ummi,
Hari ni kita dah masuk 4 Syawal 1433H, rata-rata umat Islam masih lagi dalam mood raya…masih lagi bercuti…masih lagi berhari raya menziarahi kaum keluarga masing-masing.
Begitu juga dengan kita sekeluarga, masih lagi berada di kampung, bergilir-gilir antara rumah Tok Ma & Tok Mek kamu. Kita bergembira di hari raya ini, berkunjung & dikunjungi. Namun, jauh di sudut hati Ummi ada perasaan yang sukar dimengertikan…ada rasa kekusutan yang kunjung datang bersilih-ganti dengan kemeriahan di Aidilfitri ini. Rasa kecelaruan itu terus "mendampingi" Ummi tidak kira siang @pun malam, tidak kira jaga @pun tidur, tidak kira sunyi @pun bising…
Apakah maknanya ini…!?
Adakah kerana study leave Ummi yang dah hampir ke garisan penamatnya…!?
Adakah kerana write-up thesis Ummi yang belum lagi mencapai ke full stop yang terakhir…!?
Apapun Ummi akan terus berdoa & berusaha sedaya mampu Ummi untuk menyelesaikannya.
Terima kasih kepada Abah & kamu berdua yang sangat memahami “keadaan” Ummi. Juga terima kasih kepada keluarga Ummi & Abah yang faham kekangan Ummi  untuk raya 1433H pada kali ini.
Ummi doakan moga ALLAH swt sentiasa memudahkan perjalanan Ummi dalam menuntut ilmu-NYA ini. Juga mengurniakan kekuatan & semangat kepada sahabat-sahabat seperjuangan Ummi di UPM, KUIS, UKM, & DURHAM, Aaamiiin.

No comments:

Post a Comment