Kerna Kasih Kita...

Kerna Kasih Kita...

Monday, August 13, 2012

Ya ALLAH, Kurniakan Kesihatan Yang Baik Kepada Kami

Today, Along tak dapat ke sekolah kerana demam + batuk berkahak + selsema + hidung berdarah  masih lagi belum pulih sepenuhnya. So, menjadi tanggungjawab Ummi lah untuk menjaga kamu sebaiknya di rumah. Abah pula menemankan Abang Ngah ke HUKM kerana ada appointment dengan CDC pagi ni. Harapnya Abang Ngah memberi respon yang baik walaupun tanpa kehadiran Ummi bersama.

Last 2 days (11 August 2012) Ummi dah bawa Along jumpa Pakar Kanak2 An-Nur. Dr Arbaiyah bagitau yang asma kamu dah mula balik dengan keadaan yang agak teruk. Ianya disebabkan oleh environment, nak tak nak memang agak susah nak elak sebenarnya. So, masa tu kamu perlu mengambil nebulizer serta ubat2 lain sebagaimana sebelum ni. Dr minta kita datang lagi esok (Tuesday - 14 August 2012) setelah menghabiskan antibiotic jika keadaan kamu masih belum pulih. Harapnya kita dah tak perlu lagi jumpa Dr Arbaiyah esok.
Tiap kali kamu tak sihat, mesti kamu tanya Ummi, “Ummi, Ummi sedih ke Along tak sihat? Ummi nangis ke?”. Sayang, memang Ummi & Abah sedih, kami sentiasa doakan yang terbaik buat kamu berdua. Setiap parents mesti sedih bila anak tak sihat, bila anak ditimpa musibah. Bila kamu dah ada anak nanti semestinya kamu berdua akan faham & sentiasa buat yang terbaik untuk anak2 kamu, InsyaALLAH.
Ya ALLAH Ya ROHMAN Ya ROHIM, berilah kesihatan tubuh badan yang baik kepada kami untuk kami menjalankan segala amanah-MU, untuk kami menjaga anak2 kami. Juga kesihatan yang baik buat anak2 kami agar mereka dapat ke sekolah seperti biasa dan dapat balik kampung untuk menyambut Aidilfitri pada hujung minggu ni, Aaamiiin.

No comments:

Post a Comment